Wijziging Besluit BRP ivm verkorten inschrijftermijn vreemdelingen e.a.
Reactie
|
Naam
|
dhr. J.J.G. Ernens
|
|
Plaats
|
Zwolle
|
|
Datum
|
20 januari 2017
|
Vraag1
Wilt u reageren op deze regeling? Dan kunt u hier uw reactie geven.
Het is voor alle kerkgemeenschappen van belang dat zij deze gegevens ontvangen om hun ledenadministratie uptodate te houden.
De kerkleden zullen in de toekomst steeds vaker geconfronteerd worden met problemen van hun mede leden. Daarom is het van belang dat het kerkbestuur van de betreffende kerk de juiste persoon- en adresgegevens heeft.
Een goede administratie van de kerkleden en hun partners en eventuele kinderen is belangrijk voor vele activiteiten van de kerk. Registratie en het tijdig doorgeven aan de leden van aanmelden voor de diverse sacramenten etc. b.v. Eerste heilige communie en vormsel.
Voor het aanschrijven met de juiste adressen etc. t.b.v. de diverse actie's zoals Äktie Kerkbalans (Zeer belangrijk voor de financiën van de diverse parochies)
Voor ouderen is de kerk heel belangrijk. Als men gaat verhuizen wordt niet altijd een adreswijziging naar het parochiesecretariaat gezonden, Het gevolg is de persoon is onvindbaar geworden, terwijl aandacht aan hem/haar geschonken juist extra noodzakelijk is.
De privacy van de leden is gewaarborgd, per parochie hebben maar enkele mensen toegang tot SILA en mogen de gegevens alleen gebruiken voor hun bevoegdheid.